Guru Awards til Facebook-kampanje for LK Norge

En kampanje for LK Norge med Steffen Aaserud som rådgiver vant Guru Awards for Q1, 2021. Kampanjen gikk på Facebook mellom 19. og 27. mars, og ga resultater som imponerte juryen.

– Vi har fått en flying start, og nå kommer det til å skje enda mye mer spennende i tiden som kommer, sier salgs- og markedsansvarlig Tom Ingvaldsen hos LK Norge, som ikke har rukket å henge opp den ferske prisen enda, men forsikrer at den skal opp på veggen så fort han får tid.

Tom i LK Norge er fornøyd med samarbeidet med Guru Utvikling AS
Tom i LK Norge er fornøyd med samarbeidet med Guru Utvikling

Mye større i utlandet

Bak det nokså anonyme LK Norge AS skjuler det seg et av de mest folkekjære og profilerte idrettsnavnene i historien. Lasse Kjus er en legende her hjemme, og enda større i Alpene og skiglade deler av USA og Asia. Det samme gjelder sportsklærne som bærer navnet til alpin-kongen.

Allerede mens han var på høyden av sin aktive karriere lanserte Lasse Kjus sin egen kolleksjon med alpinklær. Distribusjonen startet i år 2000 og LK International ble etablert i 2004 med hovedkontor i Sveits.

– Vi er mye større i utlandet enn vi er her hjemme. Vi er store i Alpene og USA, og vi har jobbet hardt mot skidestinasjonene i Asia de siste årene, sier Tom Ingvaldsen, og forteller at LK Norge AS ble etablert allerede i 2011.

Svært fornøyd med samarbeidet

LK Norge innledet samarbeidet med Guru Utvikling på høstparten i fjor, og har allerede flere vellykkede Facebook- og Google-kampanjer bak seg.

– Vi ønsket å oppgradere driften her hjemme, og likte det Guru hadde å komme med. Drivkraften vår er å tilby produkter som motiverer flere til å bruke mer tid i aktivitet, til fjells og på golfbanen, og nå ønsker vi å nå ut til deler av landet der vi ikke har vært så godt representert tidligere. Lasse hadde et ønske om å snu industrien på hodet med innovative sportsklær som ville endre regelboka. Nå lager vi ikke bare det mest teknologisk avanserte skitøyet på markedet, men også intelligente golfklær og eksklusive kolleksjoner for aktive mennesker på farten. Vi mener at vi rett og slett er verdens fineste sportsklesmerke, og det vil vi gjerne få ut til idrettsglade og aktive nordmenn, sier Tom Ingvaldsen, som er svært fornøyd med samarbeidet med Guru Utvikling.

– Veldig bra. Vi får en veldig god og profesjonell oppfølging, og føler at vi har kommet ganske langt allerede. Vi har solgt bra, og det er gøy å se at vi får respons. Vi har fått en flying start, og nå kommer det til å skje mye spennende i tiden som kommer.

Steffen Aaserud
Steffen Aaserud (avdelingsleder Oslo) er fornøyd med et godt samarbeid med LK Norge og deres klesmerke Lasse Kjus.

Konkrete resultater

Det er Steffen Aaserud som står bak facebook-kampanjen for LK Norge AS som vant Guru Awards for Q1, 2021. Juryen begrunnet tildelingen med at: «Salgskampanje før påske med gode resultater digitalt og i form av salg i nettbutikken. 4 858 lenkeklikk for kr 1,00 pr. klikk er imponerende! Ekstra hyggelig når kunde gir tilbakemelding om godt med salg også. Godt levert!»

Steffen Aaserud synes det selvsagt er stas å motta en slik pris, men er enda mer fornøyd med de gode tilbakemeldingene fra kunden.

– Det er alltid gøy med så bra feedback, og vi fikk til en veldig hyggelig klikkpris og god synlighet med denne kampanjen. Gode resultater og økt salg er motiverende i seg selv, og det er ekstra spennende å følge tallene dag for dag når alt går som det skal og kampanjen gir konkret utbytte, sier Steffen Aaserud, som snart skal i gang med å promotere golf- og fritidsklær for LK Norge.